Moottori: Volvo Penta AQ205A vm. 1989
Kone on saanut vettä todennäköisesti pakosarjan kautta. Ainakin yksi pakoventtiili on pintaruosteessa. Katso myös kuvat moottorista. Tarkemmassa tutkinnassa löytyikin mm. vääntynyt kiertokanki, kiinnileikanneita laakereita.
Uudet pakosarjat ja riserit on myös pakko hankkia (pari kymmentä vuotta merivettä on tehnyt tehtävänsä)... ebayssä olisi kiinnostava paketti tarjolla, mutta myyjä ei lähetä USA:n ulkopuolelle :(
Vetolaite: Volvo Penta 290 vm. 1989Ekat kuvat julkaistu: katso kuvat.
Vetolaite on ilmeisen hyvässä kunnossa. Alustava suunnitelma:
- näkit & korroosio pois
- uusi maali pintaan
- vetoakseliin uusi palje (ollut hieman vettä palkeen sisällä)
Vene: Omavalmiste "Cruise Craft" vm. 1997
Kuvia
Ohjaus:
Tavoite olisi laittaa hydraulinen ohjaus tällä kertaa. Lopulta kuitenkin päädyimme NFB-kaapeliohjaukseen, lähinnä edullisemman hinnan ja yksinkertaisen asennuksen takia.
Bensatankki:Ehkä alumiinista itse hitsaamalla?
Keulan alla on toki tilaa vaikka muoviselle valmistankille... ja onneksi käytettyjä rosteritankkejakin saatavilla :)
Linkkejä yms.:
- Volvo Penta räjäytyskuvia
- veneen rekisteröinti Maistraateissa
- suomalainen keskustelupalsta Moottorivene.info
- engl. keskustelupalsta Marineengine.com
- nettikauppa: www.greatlakesskipper.com
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti