Vaikka kuvassa korroosio näyttää pahalta se on oikeasti vain palotilan pinnalla olevan karstan päällä ja pienen rapsuttelun jälkeen alta löytyy puhdas ja virheetön valupinta.
Venttiilien irroituksen jälkeen pääseekin tutkimaan kanavia tarkemmin. Kolmossylinterin pakoventtiili on ruostunut kiinni pakokanavassa seisseen veden vuoksi. Pientä väkivaltaa käyttäen ruoste kuitenkin irtoaa ja venttiili saadaan pois. Takaa paljastuukin koko karmeus - kansi on puhki 3 sylinterin pakokanavan takaseinästä suoraan keskimmäiseen vesikanavaan. Täältä se vesi on siis tullut ja sitä on tullut riittävästi - jokaisen venttiilin aukiolon aikana vesi on lähtenyt vauhdilla ylös pakosarjaan ja paineen laskettua myös palotilaan. Näistä kuvista voi päätellä, että vettä on on tullut sen verran paljon, että alakertakin on syytä avata ihan vaurioiden tarkistamista varten vaikkei se alkuperäisessä suunnitelmassa ollutkaan.
Sylintereissä ei näy päälle päin mitään vaurioita, mutta alakerta on avattava ja tarkistettava. Toivottavasti sieltä ei löydy mitään täystuhoja, vaan selviämme tiivisteiden uusimisella. Ja nyt sormet ristiin kyynärpäitä myöten ;-)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti